Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ!!!!!

«Θέλω να είμαι ενεργός στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές»

MPAILAS AIGAIO 1
Την επιθυμία του να επιστρέψει ενεργά στην τοπική πολιτική σκηνή και να είναι υποψήφιος στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, εξέφρασε ο τ. νομάρχης Κυκλάδων Δημήτρης Μπάιλας, σε συνέντευξη που παραχώρησε το βράδυ της Πέμπτης στην Αιγαίο Τηλεόραση και παρουσιάζεται αναλυτικά από το Cyclades24.
Σημαντικές πιθανότητες δίνει στο να πάρει πρωτοβουλία και να σχηματίσει συνδυασμό για να διεκδικήσει το Δήμο Σύρου, χωρίς να αποκλείει την επιστροφή στο Β’ βαθμό και στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Πρόθεσή του είναι να συνεργαστεί με νέους ανθρώπους και να λειτουργήσει ως καθοδηγητής της επόμενης γενιάς που θα αναλάβει τα ηνία του τόπου.
Ο κ. Μπάιλας εξακολουθεί να πιστεύει, ότι το 2010 επιχειρήθηκε η πολιτική του εξόντωση και με διάφορες συνωμοσίες (φωτογραφίζει Ρήγα και Ραγκούση) απετράπη η συμμετοχή του στις περιφερειακές εκλογές
Για τον Γιάννη Δεκαβάλλα υποστηρίζει ότι δεν έχει πυγμή και δεν έχει μάθει να σπάει αυγά στην πολιτική, ενώ περισσότερες αιχμές αφήνει για την πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, την οποία χαρακτηρίζει «απούσα» από τις προβλήματα και τις ανάγκες των Κυκλάδων, χωρίς να διστάσει να πει, ότι ο Γιάννης Μαχαιρίδης έχει ρίξει το μεγαλύτερος βάρος στα Δωδεκάνησα, αδικώντας το νομό μας.
Ο κ. Μπάιλας «στολίζει» τον Παναγιώτη Ρήγα και μιλάει για πρώτη φορά για τους λόγους που χάλασαν οι σχέσεις τους. Δηλώνει προδομένος και αηδιασμένος από το πολιτικό σύστημα που επί χρόνια στήριζε, ενώ για το ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζει ότι ήταν ένα όνειρο για εκείνον το οποίο έχει σβήσει. Γι αυτό και όπως σημειώνει, αισθάνεται πολιτικά άστεγος, αφού κανένας κομματικός σχηματισμός δεν τον εμπνέει.
Διαβάστε τη συνέντευξη:
«Αισθάνομαι προδομένος από το πολιτικό σύστημα που στήριξα»
*Πως βλέπετε τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στην Ελλάδα;
«Αυτό που έχω να διατυπώσω είναι η θλίψη και η οργή μου σε όλα αυτά που βλέπω να συμβαίνουν. Βιώνω στο πετσί μου, αυτά που βιώνει ο κάθε πολίτης και ειδικά οι συνταξιούχοι, όπως είμαι κι εγώ. Είμαι για ένα λόγο παραπάνω οργισμένος. Διότι τόσα χρόνια, με ρομαντισμό, άγνοια κι επιπολαιότητα στήριζα αυτό το πολιτικό σύστημα που μας έφερε εδώ. Αισθάνομαι προδομένος απ’ αυτό το σύστημα, γιατί τόσα χρόνια δίναμε τη μάχη για τη δημιουργία και την ανάπτυξη και κάποιοι έπαιρναν τους καρπούς της προσπάθειας μας, τις έκαναν χρήμα, δόξα και τις μοιραζόντουσαν πιστεύοντας ότι τα λεφτά του κράτους είναι δικά τους.
Αυτό που περνάμε σήμερα, είναι τα απόνερα της διεθνούς κρίσης του καπιταλισμού, του ανεξέλεγκτου ανταγωνισμού και της ανεξέλεγκτης αγοράς που οδηγεί τους λαούς στην εξαθλίωση».

*Πήραμε τη δόση και ακούμε τον πρωθυπουργό να μας λέει ότι στο βάθος του τούνελ αρχίζει να αχνοφαίνεται η ανάπτυξη. Πιστεύετε ότι θα δούμε καλύτερες μέρες στο μέλλον;
«Δεν αισιοδοξώ ότι θα αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο. Πιστεύω ότι αυτή η χημειοθεραπεία που μας δόθηκε τώρα με τη δόση που πήραμε, θα μας κρατήσει στη ζωή για ένα χρονικό διάστημα, αλλά αν δεν υπάρξει ριζική γιατρειά, δε θα τα καταφέρουμε. Κι όταν λέω γιατρειά, εννοώ πλήρης ανανέωση της παραγωγικής ζωής του κράτους, αποκέντρωση και σωστή λειτουργία του κράτους, έλεγχο της αγοράς και αλλαγή του τρόπου με τον οποίον ενεργούν οι πολιτικοί. Αν δεν γίνουν αυτά, δε θα υπάρξει ελπίδα που θα μας δίνει το δικαίωμα να πιστέψουμε ότι αύριο θα δούμε μια καλύτερη μέρα».

«Το ΠΑΣΟΚ ήταν ένα όνειρο που έσβησε για μένα»
*Το ΠΑΣΟΚ αποτέλεσε για σας ένα μεγάλο κεφάλαιο. Μέσα σε λίγα χρόνια, από το ζενίθ… έφτασε στο ναδίρ και σε φάση λίγο πριν από τη διάλυση. Ποια είναι η εξήγηση που δίνετε;
«Το ΠΑΣΟΚ για μένα ήταν ένα όνειρο, αλλά κάποτε ξύπνησα και έσβησε. Το ΠΑΣΟΚ συνδέθηκε με την πορεία της κρίσης. Κάποιοι πήγαν να πάρουν στις πλάτες τους την προσπάθεια εξόδου από την κρίση, να γίνουν ήρωες και να φτιάξουν τη νέα πεφωτισμένη γενιά του ΠΑΣΟΚ. Δεν υπολόγισαν ούτε τις αγορές, ούτε την πραγματική οικονομική κατάσταση. Υπήρξαν κάποιοι ματαιόδοξοι και ανεγκέφαλοι που θα πουλούσαν ακόμη και τον πατέρα τους για την καρέκλα, οι οποίοι πλαισίωσαν έναν πρωθυπουργό, ανεπαρκή πολιτικά, τον Γιώργο Παπανδρέου, με αποτέλεσμα να οδηγήσουν τη χώρα και το ΠΑΣΟΚ στη διάλυση. Αρκετοί εξ αυτών, σήμερα δεν είναι καν βουλευτές αφού ο λαός και η κοινωνία τους απομόνωσαν. Δεν τολμούν καν να κυκλοφορήσουν στις εκλογικές του περιφέρειες».

*Που ανήκετε πολιτικά; Σας εμπνέει σήμερα κάποιος κομματικός σχηματισμός;
«Δε μπορώ να φύγω από τις αριστερές καταβολές μου. Είμαι κομματικά άστεγος και δηλώνω ότι έχω αηδιάσει από τους περισσότερους κομματικούς σχηματισμούς».

*Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αριστερό κόμμα και εν δυνάμει κυβέρνηση. Δε σας εμπνέει;
«Υπάρχουν τέτοιες παλινωδίες μεταξύ των στελεχών του που πολύ θα ήθελα να πιστέψω σε αυτή την παράταξη, αλλά δε μου έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη».

«Στα νησιά ούτε ξέρουν τι είναι η Περιφέρεια»
*Έχουν περάσει δύο χρόνια από την ίδρυση της αιρετής Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Ποια είναι τα συμπεράσματά σας;
«Πάρτε μια κάμερα και πηγαίνετε στα νησιά. Ρωτήστε τους κατοίκους των Κυκλάδων τι γνώμη που έχουν για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι θα σας απαντούσαν ότι δεν ξέρουν γιατί τους μιλάτε. Γιατί αυτός ο θεσμός είναι απών από τα νησιά. Διέλυσαν τις υπηρεσίες από τα νησιά. Εμείς τις είχαμε αποκεντρώσει σε επίπεδο Επαρχείων και είχαμε φτιάξει τοπικά διοικητήρια. Σήμερα, αυτές οι υπηρεσίες ούτε καν λειτουργούν.
Εμείς τότε κάναμε καθαρή και στοχευμένη διαχείριση. Και τώρα μπορεί να κάνουν καθαρή, αλλά στοχευμένη δεν είναι. Αυτή τη στιγμή στις Κυκλάδες δεν εκτελείται κανένα ουσιαστικό έργο πέρα από αυτά που είχαμε προετοιμάσει εμείς ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Η Περιφέρεια από μόνη της φέτος δεν έκανε ούτε καν τις διαγραμμίσεις και τον καθαρισμό του οδικού δικτύου.
Έχει γίνει προσπάθεια να μειωθεί το έργο μας, για να αισθανθούν κάποιοι ότι στέκονται υψηλότερα από μας. Πολλές φορές επιχείρησε η διοίκηση της Περιφέρειας να μειώσει το έργο της π. Νομαρχίας Κυκλάδων. Όποτε το έκαναν, με βρήκαν μπροστά τους και δεν πρόκειται να σταματήσω να υπερασπίζομαι αυτό το έργο. Την τελική κριτική μου θα την κάνω στο τέλος της θητείας».

«Το Νότιο Αιγαίο είναι αδιοίκητο»
*Από την πρώτη στιγμή φάνηκαν οι δυσκολίες να διοικηθεί ολόκληρο το Νότιο Αιγαίο σε ενιαία Περιφέρεια. Εξακολουθείτε να είστε υπέρμαχος της αυτόνομης Περιφέρειας των Κυκλάδων;
«Φυσικά και είμαι. Τα γεγονότα με έχουν δικαιώσει. Θέλω να πω, ότι και εγώ και ο κ. Μαχαιρίδης, δώσαμε μάχη για να διατηρηθούν ως αυτόνομες Περιφέρειες Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, λόγω των μεγάλων νησιωτικών ιδιαιτεροτήτων. Δεν εισακουστήκαμε από τον τότε υπουργό Εσωτερικών κ. Ραγκούση, ενώ διαφώνησαν με την άποψή μου και ο κ. Ρήγας και ο κ. Δεκαβάλλας. Έτσι, εφαρμόστηκε αυτό το κατασκεύασμα και όλοι βλέπουμε ποια είναι σήμερα τα αποτελέσματα. Είχα πει από την πρώτη στιγμή ότι αυτό το σχήμα της ενιαίας αιρετής Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, θα είναι αδιοίκητο και όντως είναι. Δεν είναι δυνατόν να αισθανθούν οι πολίτες των νησιών ότι ο β’ βαθμός αυτοδιοίκησης βρίσκεται κοντά τους. Αν δεν αλλάξει το σχήμα, δεν πρόκειται να σταθεί στα πόδια του αυτός ο θεσμός και να αναγνωρισθεί από τους νησιώτες».

*Πάρα ταύτα, είχατε εκδηλώσει ενδιαφέρον να είστε υποψήφιος ως αντιπεριφερειάρχης του κ. Μαχαιρίδη.
«Επιχείρησα να είμαι υποψήφιος με το συνδυασμού του κ. Μαχαιρίδη για συγκεκριμένους λόγους. Για να κατοχυρώσω αυτά τα οποία λέω και για να προστατέψω τη λειτουργία του θεσμού στο νομό Κυκλάδων.
Είχα ξεκαθαρίσει ότι για να ήμουν υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης, η Περιφέρεια θα είχε μία Γενική Δ/νση με έδρα τη Σύρο. Σήμερα έχουν γίνει διάφορες Γενικές Δ/νσεις διασκορπισμένες. Θα υπερασπιζόμουν τα Επαρχεία, που όπως είπα, σήμερα έχουν διαλύσει. Αν δεν γινόντουσαν αυτά, θα αντιδρούσα έντονα».
MPAILAS AIGAIO 2
«Διακριτή η πολιτική υπέρ της Δωδεκανήσου»
*Πιστεύετε ότι η σημερινή περιφερειακή αρχή αδικεί τις Κυκλάδες και ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος στα Δωδεκάνησα;
«Πιστεύω ότι μας ρίχνουν στις Κυκλάδες. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που το αποδεικνύουν αυτό. Η διάλυση των υπηρεσιών, η μεταφορά Δ/νσεων στη Ρόδο, η παντελής απουσία του περιφερειάρχη από τις Κυκλάδες, οι χρηματοδοτήσεις, η στελέχωση κ.α. είναι στοιχεία μιας διακριτής πολιτικής υπέρ της Δωδεκανήσου.

«Συνομωσία για την πολιτική μου εξόντωση»
*Εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι δε σας επέτρεψαν να είστε υποψήφιος στις περιφερειακές εκλογές του 2010, επιχειρώντας την πολιτική σας εξόντωση;
«Το πιστεύω και είμαι απόλυτα βέβαιος. Ακόμη δε μπορώ να καταλάβω πως η Δικαιοσύνη μου επέρριψε ευθύνες για τη μη στελέχωση της Πολεοδομίας στη Μύκονο. Αυτό είναι κάτι που με βασανίζει. Ένα χρόνο πριν το βούλευμα, η ίδια δικαστική λειτουργός με είχε επαινέσει για τις ενέργειες που είχα κάνει για τα αυθαίρετα στη Μύκονο. Τελικά βρέθηκα κατηγορούμενος και δε μπορώ να το εξηγήσω. Δε μπορώ να πω ότι υπήρξε πολιτική παρέμβαση στη Δικαιοσύνη, γιατί είναι βαριά κουβέντα, όμως πάντα θα με βασανίζει αυτή η σκέψη.
Είμαι βέβαιος όμως, ότι μετά το τελικό βούλευμα, υπήρξε συνομωσία για την πολιτική μου εξόντωση και όλα για μένα σταματούσαν έξω από την πόρτα συγκεκριμένου υπουργείου. Όταν τελειώσει αυτή η ιδιότυπη ομηρία και κλείσει η υπόθεση, θα μιλήσω ανοιχτά. Αν και θα πρέπει να πω, ότι εδώ και 3 χρόνια δεν έχω λάβει την παραμικρή ενημέρωση για το που βρίσκεται η υπόθεση και πότε θα προχωρήσει».

*Πως χάλασαν οι σχέσεις μας με τον Παναγιώτη Ρήγα;
«Όταν ήμουν αντινομάρχης και ο κ. Ρήγας απουσίαζε, ασχολήθηκα με κάποια ζητήματα δικής του ευθύνης. Και όταν διαπίστωσα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, έστειλα τα στοιχεία στον εισαγγελέα. Όταν επέστρεψε ο κ. Ρήγας με κάλεσε στο γραφείο του και μου ζήτησε να μην ασχοληθώ ξανά με θέματα πέρα από τις αρμοδιότητές μου. Εκεί άλλαξε η εικόνα αυτού του ανθρώπου μπροστά στα μάτια μου.

«Εγώ ήμουν κακομοίρης αλλά αυτοί μας έφεραν μέχρι εδώ»
*Ναι αλλά στη συνέχεια, όταν θέσατε υποψηφιότητα νομάρχη, ο κ. Ρήγας σας υποστήριξε καθώς ήταν μαζί σας στο συνδυασμό.
Αυτό το έθεσα ως βέτο, γιατί φοβόμουν ότι αν δεν ήταν μαζί στο ψηφοδέλτιο, θα με υπονόμευε. Στη συνέχεια έγιναν κι άλλα γεγονότα που έφεραν αυτή την κατάληξη στη σχέση μας. Κάποτε πήγαινα εγώ ως αντινομάρχης ή ως νομάρχης στην Αθήνα και κινούμουν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, έτρωγα σουβλάκι και κοιμόμουν σπίτι μου για να μη χρεώνω τη Νομαρχία. Αλλά η νοοτροπία που επικρατούσε στη Νομαρχία, ήταν να ταξιδεύουν οι αιρετοί, οι σύμβουλοι, οι υπάλληλοι κλπ. σε πρώτες θέσεις πλοίων και καμπίνες, έμεναν σε ξενοδοχεία και ξόδευαν αβέρτα χρήματα. Σε αυτά τα θέματα είχαμε διαφορετικές απόψεις και δε μπορούσαμε να συνεργαστούμε. Εμένα με λέγανε κακομοίρη γιατί είχα αυτή τη νοοτροπία. Όμως είδαμε και αυτούς που δεν ήταν κακομοίρηδες, σε πιο σημείο μας έχουν φέρει».

*Και με τον Γιάννη Ραγκούση είχαν χαλάσει οι σχέσεις σας. Έτσι δεν είναι;
«Πριν γίνει δήμαρχος, ήμασταν φίλοι. Όταν έγινε δήμαρχος, έγινε και κάπως απόμακρος. Και όταν έγινε πια υπουργός, εκεί δεν τα είχαμε και τόσο καλά για διάφορους λόγους. Η Πάρος ξέρει καλά και τον Ραγκούση και τον Μπάιλα. Ο τρόπος με τον οποίον τους αντιμετωπίζει σήμερα, είναι ενδεικτικός και για μένα λέει πολλά».

«Δεν σπάει αυγά ο Δεκαβάλλας»
*Σας έχουμε δει να ασκείτε κριτική και στη δημοτική αρχή Σύρου. Πως βλέπετε την πορεία της;
«Ο Γιάννης Δεκαβάλλας είναι πολύ καλός άνθρωπος και φίλος. Όμως οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχει πυγμή. Δε μπορεί να χτυπήσει το χέρι στην κεντρική εξουσία και διεκδικήσει αυτά που αξίζουν στον τόπο του. Σε ορισμένα πράγματα έχουμε διαφωνήσει ριζικά, όπως για την περίπτωση του στρατοπέδου που είναι η μοναδική προοπτική ανάπτυξης για τον τόπο και ακόμη δεν έχει καταφέρει ο Δήμος να το αξιοποιήσει. Εγώ δε θα μπω ποτέ στη λογική του: «αυτά μου λέει ο υπουργός και αυτά πρέπει να κάνω». Το πρόβλημα του Γιάννη είναι ότι δε σπάει αυγά».

*Ποια είναι η άποψή σας για τον ενιαίο Δήμο στη Σύρο;
«Η επιτυχής ή όχι εφαρμογή του Καλλικράτη στους Δήμους εξαρτάται από τους ίδιους τους αιρετούς. Ο κόσμος είχε μάθει αλλιώς. Είχε το δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο έξω από το σπίτι του ή στη γειτονιά του και συζητούσαν για τα προβλήματα. Σήμερα υπάρχει μια ανυπαρξία. Οι εκπρόσωποι του Δήμου που βρίσκονται στα χωριά, ακόμη και να θέλουν να προσφέρουν δε μπορούν να το κάνουν, διότι δεν έχουν ούτε αρμοδιότητες, ούτε πόρους στα χέρια τους. Το να έχει πόρους, δεν είναι στο χέρι της δημοτικής αρχής, αλλά το να έχεις αρμοδιότητες εξαρτάται αποκλειστικά από εκείνη. Αν αυτοί οι άνθρωποι είχαν αρμοδιότητες και αισθανόντουσαν περισσότερο χρήσιμοι, ίσως να δούλευε καλύτερα το σύστημα».

«Θέλω να είμαι ενεργός στις αυτοδιοικητικές εκλογές»
*Θα επιστρέψετε ως ενεργό στέλεχος στην πολιτική η στην τοπική αυτοδιοίκηση; Έχετε στόχους και φιλοδοξίες;
«Όπως σας είπα, από τις μεθοδεύσεις που έγιναν βρίσκομαι σε μια πολιτική ομηρία. Θέλω να πιστεύω ότι αυτή η δικαστική μου υπόθεση θα ξεκαθαρίσει μέσα στο 2013 και δηλώνω ότι έχω εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη. Τότε θα μου λύσουν τα δεσμά του Προμηθέα για να αποφασίσω τελικά τι θα κάνω. Αμέτοχος δε θα μείνω και αυτό είναι δεδομένο. Και γιατί πιστεύω ότι έχω δύναμη να προσφέρω, αλλά και γιατί έχω εγωισμό για όσα έχουν γίνει. Και δε μιλάω για κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά για αυτοδιοικητικές εκλογές στις οποίες θέλω να είμαι ενεργός.

«Θέλω να είμαι καθοδηγητής των νέων»
*Στο Δήμο Σύρου ή στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου;
«Δεν έχω καταλήξει αν θα ασχοληθώ με τον Α’ ή Β’ Βαθμό. Ο Σεφέρης έλεγε ότι: «Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει». Κι εγώ λέω πως όπου και να τα ταξιδέψω: «Οι Κυκλάδες με πληγώνουν, αλλά και η Σύρος με πληγώνει». Και αναρωτιέμαι αν αυτό το λιθαράκι που έχω τη δύναμη να βάλω, να το κάνω για να γιατρέψω την πληγή του νομού ή του νησιού μου. Η Σύρος για μένα είναι κάτι πιο συναισθηματικό και αυτό εισπράττω και από τον κόσμο, που μου ζητάει να επιστρέψω και να συνεχίσω την πορεία μου σε επίπεδο νησιού. Είναι μια δύσκολη απόφαση για μένα η οποία θα οριστικοποιηθεί τον επόμενο χρόνο.
Θέλω να κάνω μια κίνηση και να λειτουργήσω ως καθοδηγητής. Να έχω μαζί μου νέους ανθρώπους με φρέσκες ιδέες για να γίνει στη συνέχεια η μετάβαση και να αναλάβουν αυτοί την τύχη του τόπου τους. Είναι καιρός να αποδείξουν οι νέοι ότι είναι έτοιμοι να πάρουν την τύχη στα χέρια τους. Έχω τη δύναμη να προσφέρω για μία ακόμη περίοδο και μαζί με νέους ανθρώπους να προετοιμάσουμε την επόμενη γενιά να βγει μπροστά και να αναλάβει τα ηνία του τόπου.
Τέλος, θέλω να εκφράσω την απογοήτευσή μου για τους τοπικούς παράγοντες του και τους εκπροσώπους τους Α’ και Β’ βαθμού της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι δε συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που γίνονται στη Σύρο. Έπρεπε να είναι μπροστάρηδες στην πρώτη γραμμή και να δίνουν μάχη με την τοπική κοινωνία.
Κλείνοντας, εύχομαι σε όλους τους Κυκλαδίτες να έχουν υγεία και ο καινούργιος χρόνιος να τους φέρει περισσότερο χαμόγελο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου